torsdag 16 februari 2017

Från kaos till ordning

Är det inte det vi alla egentligen strävar efter? Ordning? Lugn? Tillfredsställelse med livet?
Jag vet att åtminstone jag gör det.

Men hur skapar jag ordning från kaos?
Ett steg i förhoppningsvis rätt riktning är att skapa den här bloggen. Jag tänker mig att om jag kan få ner åtminstone en del av allt som snurrar i huvudet, så kanske jag kan ta en sak i taget och bena ut dem. Jag kanske till och med lyckas förklara för mig själv varför saker är som de är, och med lite tur plocka bort en och annan sak som ligger och gnager och pockar på uppmärksamhet.

Eftersom jag älskar att skriva listor, så lär denna blogg se en eller två eller fyrtioelva olika sådana. Genom livet har jag samlat på mig en massa tips och tricks, så de tänker jag också bjuda på här.

Nåväl, detta är ett experiment. Vi får se om det är någon som hittar hit och tycker att innehållet är värt att spendera några minuter på.

“Chaos was the law of nature; Order was the dream of man.” 
― Henry Adams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar